Pečovatelská služba Týn nad Vltavou
Poskytujeme pomoc, podporu a péči ve vymezeném čase v přirozeném domácím prostředí osobám se sníženou soběstačností a rodinám s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Službu poskytujeme dle jejich individuálních potřeb, možností a schopností. Těmto lidem pomáháme např. s hygienou, úklidem, při podávání stravy. Zajistíme nákupy, dopravu k lékaři, dovoz oběda. Služba je zpoplatněna.
Děkujeme městu Týn nad Vltavou za podporu pečovatelské služby
CENÍK | ŽÁDOST O PEČOVATELSKOU SLUŽBU |
|
SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ PEČOVATELSKÉ SLUŽBY |
Poslání a cíle služby
Posláním Pečovatelské služby v Týně nad Vltavou je zabezpečit osobám se sníženou soběstačností pomoc, aby mohli setrvat ve svém přirozeném prostředí. Podporujeme klienty služby v rozvíjení vlastních schopností, samostatnosti při sebeobsluze, péči o domácnost. Pomáháme klientům zabezpečit jejich každodenní potřeby tak, aby mohli i v náročných životních situacích spojených se samotou, stářím, nemocí, zdravotním postižením či péčí o vícerčata žít důstojně a zapojit se do běžného života společnosti.
Cílem služby je umožnit klientům setrvat co nejdéle ve svém domácím prostředí i při ztrátě soběstačnosti v základních životních potřebách a podporovat klienty v životním stylu, který si zvolily, v jednání na základě vlastních rozhodnutí a s ohledem na jejich individuální potřeby.
Cílová skupina
1. Služba je určena lidem od 18 let věku, kteří mají sníženou soběstačnost v běžné péči o svou osobu, o svou domácnost z důvodu věku, nemoci či zdravotního postižení.
2. Rodinám, ve kterých se narodily současně 3 nebo více dětí, a to do 4 let věku těchto dětí.
Zásady poskytování sociální služby
Respektování lidské důstojnosti – s klientem vždy jednáme s úctou a respektujeme jeho lidská práva.
Individuální přístup – přistupujeme ke každému klientovi a jeho aktuální životní situaci s respektem ke způsobu života, k osobnosti, možnostem a schopnostem.
Respektování člověka – respektujeme rozhodnutí klienta, jeho způsob života a službu poskytujeme s ohledem na individuální přání klienta, přičemž se ho snažíme motivovat, navrhovat vhodná řešení a podporujeme klienta v samostatném rozhodování.
Mlčenlivost – dodržujeme ochranu osobních údajů a nemluvíme o záležitostech klientů na veřejnosti.
Důvěra - vytváříme pro klienty sociální služby prostředí přijetí, bezpečí, pomoci a opory, ve kterém se klient necítí ohrožen.
Popis služby
Poskytujeme tyto základní činnosti:
Základní činnosti při poskytování pečovatelské služby se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
1.pomoc a podpora při podávání jídla a pití,'
2. pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek,
3. pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru,
4. pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
1. pomoc při úkonech osobní hygieny,
2. pomoc při základní péči o vlasy a nehty,
3. pomoc při použití WC,
c) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
1. zajištění stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování,
2. dovoz nebo donáška jídla,
3. pomoc při přípravě jídla a pití,
4. příprava a podání jídla a pití;
tato základní činnost může být zajišťována jen v rozsahu úkonů podle bodů 2, 3 a 4
d) pomoc při zajištění chodu domácnosti:
1. běžný úklid a údržba domácnosti,
2.pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti, například sezonního úklidu, úklidu po malování,
3. donáška vody,
4.topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení,
5. běžné nákupy a pochůzky, 6.velký nákup, například týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti,
7. praní a žehlení ložního prádla, popřípadě jeho drobné opravy,
8. praní a žehlení osobního prádla, popřípadě jeho drobné opravy
e) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
1. doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři a doprovázení zpět,
2. doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět.
f) Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí: dohled nad jednáním osoby závislé na pomoci
g) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
Pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
Pomoc při zařizování běžných záležitostí
Poskytované fakultativní činnosti
Fakultativní činnosti nelze poskytnout samostatně, ale jen v případě, že klient využívá alespoň jednu ze základních činností a v případě, že má Poskytovatel volnou kapacitu.
1. Doprava na určené místo a zpět (lékař, kadeřník, úřad aj.) vozidlem pečovatelské služby
+ čas pracovníka při dopravě
2. Doprovod na procházku
3. Dohled nad podáním léků
4. Úklid chodníku, úklid sněhu
5. Péče o domácí zvíře – vyvenčení do 15 minut
Pečovatelskou službu poskytujeme v domácnostech klientů v ORP Týn nad Vltavou:
Bečice
Čenkov u Bechyně
Dobšice
Dolní Bukovsko (městys) - Bzí, Horní Bukovsko, Hvozdno, Pelejovice, Popovice, Radonice, Sedlíkovice
Dražíč – Březí, Karlov – Nepomuk, Vranov, Chlum
Hartmanice
Horní Kněžeklady – Dolní Kněžeklady, Štipoklasy
Hosty
Chrášťany – Doubrava, Doubravka, Koloměřice, Pašovice
Modrá Hůrka - Pořežánky
Temelín – Březí u Týna nad Vltavou, Kočín, Lhota pod Horami, Litoradlice, Sedlec, Temelínec, Zvěrkovice, Kaliště, Shon
Týn nad Vltavou - Hněvkovice na levém břehu Vltavy, Koloděje nad Lužnicí, Malá Strana, Netěchovice, Nuzice, Předčice, Vesce
Všemyslice – Bohunice, Neznašov, Karlov, Slavětice, Všeteč
Žimutice – Hrušov, Korákov, Krakovčice, Pořežany, Smilovice, Sobětice, Třitim, Tuchonice
ORP Tábor:
Březnice - osada Jamník
Čas poskytování služby:
Služba je poskytována v pracovních dnech od 7:00 do 15:30, 17:00 – 20:00 hodin a ve dnech pracovního klidu (sobota, neděle, státní svátky) od 7:30 – 10:00, 11:00 – 14:30, 17:00 – 19:00 hodin.
Jednání se zájemcem o službu, vstup uživatele do služby, uzavření smlouvy
Sjednání pečovatelské služby
Navštivte nás v kanceláři Charity, Sakařova 755 (budova Městské polikliniky, 3. patro), 375 01 Týn nad Vltavou
Po 9:00 – 11:30, 13:00 - 15:00
Út 9:00 – 11:00 (po telefonické domluvě)
St 9:00 – 11:30, 13:00 – 15:00
Čt (po telefonické domluvě)
Pá ( po telefonické domluvě)
nebo nám zavolejte na tel. +420 733 676 684, +420 731 402 991, +420 385 731 553,
Dle dohody je možný individuální termín, popřípadě návštěva v domácnosti zájemce o sociální službu.Další informace Vám podá sociální pracovnice Mgr. Hana Luňáčková na tel. 733 676 684, 385 731 553
Jak bude probíhat jednání se zájemcem o pečovatelskou službu?
Se zájemcem o službu proběhne jednání, při kterém dochází ke vzájemnému předávání a zprostředkovávání informací.Zájemce o službu je podrobně seznámen se všemi podmínkami poskytované služby, s nabídkou činností, součástí nabídky je seznámení s úhradou za dané činnosti.
Sociální pracovník provede sociální šetření v místě bydliště zájemce o pečovatelskou službu, při kterém zjistí, zda žadatel potřebuje sociální službu, jaké jsou jeho potřeby apod.
Zájemce o službu formuluje své potřeby, pověřený zaměstnanec mu nabídne podporu a dohodne se zájemcem o službu cíl služby, formu, průběh, podmínky a rozsah poskytované služby.
Odmítnutí zájemce o službu
Charita České Budějovice (poskytovatel pečovatelské služby) může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociálních služeb pouze, pokud:
a) neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá
b) nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá
c) osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
Pokud se zájemce o pečovatelskou sužbu stane klientem:Se zájemcem o pečovatelskou službu (zákonným zástupcem, opatrovníkem) je sepsána smlouva o poskytování služby podle § 91 zák 108 Sb. Podpisem smlouvy se zájemce stává klientem pečovatelské služby.
Klient může smlouvu vypovědět kdykoli, poskytovatel jen za podmínek stanovených ve smlouvě.
Podpisem smlouvy za organizaci je pověřen statutární zástupce organizace, popř. jeho zástupce.
Klient služby je seznámen s pravidly poskytování služby.Klient je seznámen se směrnicí, dle které si může na poskytování služby podat stížnost.V případě ukončení služby je klientovi nabídnuta podpora při vyhledávání jiného typu služby.
Finanční spoluúčast uživatele na službě
Pečovatelská služba je účtována dle platného ceníku, který je k dispozici zájemci o službu při jednání o poskytování pečovatelské služby. Ceny za službu se řídí vyhláškou 505/2006 Sb. k provedení zákona č. 108/2006 O sociálních službách.
Ceník je předán uživateli při podpisu Smlouvy. Poskytovatel si vyhrazuje možnost jednostranně změnit cenu za poskytování služby. O změně ceníku je uživatel informován minimálně měsíc předem (písemně, nebo telefonicky).
Ukončení poskytování služby
Smlouva je ukončena v případě:
1) Klient zemře
2) Jestliže Klient nevyužívá sjednanou službu po dobu delší než devadesát po sobě následujících dnů, smlouva zaniká následující den po uplynutí této devadesátidenní lhůty.
Klient může tuto smlouvu kdykoli vypovědět ústně nebo písemně bez udání důvodu. Výpovědní lhůta činí 1 pracovních den. O ústní výpovědi provede Charita České Budějovice písemný záznam.
Po ukončení jsou do Karty klienta založeny:
1) všechny Individuální plány
2) závěrečný zápis sociálního pracovníka, v němž uvede důvod ukončení služby
3) ukončení smlouvy o poskytování CHPS (je – li sepsané)
4) vyrovnání vzájemných závazků (vrácení klíčů – tzn. potvrzený Souhlas s používáním klíčů).
Poté je celá dokumentace zařazena do kartotéky, kde je dokumentace klientů, u kterých je služba ukončena. Osobní složky klientů jsou archivovány dle pravidel archivačního a skartačního řádu.