Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Bongo
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Bongo je bezpečné místo, kde mohou dospívající aktivně využít volný čas a hlavně si mohou s pracovníky popovídat o všem, co je zajímá, tíží a společně najít řešení toho co je trápí. Bongo nabízí radu, pomoc a prostor pro pozitivní změny v životním způsobu dětí a mládeže, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci ( problémy ve škole, šikana, osamělost, nepochopení ze strany rodičů....). Služba je poskytována BEZPLATNĚ.
Bongo je určeno dětem a mládeži ve věku 10 až 26 let z Vltavotýnska, v jejichž životě může dojít nebo dochází k událostem, které negativně ovlivňují jejich vývoj a vzhledem k prostředí, v němž se pohybují, zažívají nepříznivé sociální situace, a to zejména v těchto oblastech:
- Konfliktní společenské situace – šikana, kriminalita, vandalismus, násilné projevy, záškoláctví, výchovné problémy, útěky z domova, narušené rodinné, partnerské, vrstevnické vztahy, zneužívání návykových látek, vyhraněný životní styl, sebepoškozování, rasismus, pohlavní zneužívání, domácí násilí
- Obtížné životní události – rozpad rodiny, rozvod, rodiče se závislostí, nedostatek financí, dluhová problematika, rozpad vlastních partnerských vztahů, partnerské problémy, sexualita, neplánované těhotenství, problémy s volbou školy a povolání, selhávání ve škole
- Omezující životní podmínky – nemožnost přizpůsobení se, potíže s navazováním vztahů, osamělost, hledání místa mezi vrstevníky, potíže s vrstevníky nebo v partě, absence zájmů, pasivní trávení volného času, nemožnost zapojit se do pracovního procesu, nerespektování autorit, nevyužívání běžných organizovaných aktivit
Kde nás najdete
Náměstí Míru 85, 375 01 Týn nad Vltavou
Otevírací doba
září až červen
Pondělí | 12.00 – 18.00 |
Úterý | 12.00 – 18.00 |
Středa | 12.00 – 18.00 |
Čtvrtek | 12.00 – 18.00 |
Pátek | 12.00 – 18.00 |
Prázdniny - červenec a srpen
Pondělí | 10.00 – 16.00 |
Úterý | 10.00 – 16.00 |
Středa | 10.00 – 16.00 |
Čtvrtek | 10.00 – 16.00 |
Pátek | 10.00 – 16.00 |
Naším cílem je:
- Posílení sociálních dovedností a schopností – podpora společensky přijatelných kontaktů, komunikace, sebevědomí, zdravého sebeprosazení, řešení problémů, zvládání zátěžových situací, podpora dovedností týkající se zaměstnání a školních dovedností
- Minimalizace sociálních a zdravotních rizik, které vyplývají z nepříznivých situací klienta (izolace, problémy s bydlením, financemi a prací, záškoláctví, výchovné problémy, experimentování s drogami, užívání alkoholu a tabáku, sebepoškozování, šikana, kriminalita, vztahové problémy v rodině, ve skupině vrstevníků)
Kontaktujte nás:
NZDM Bongo
Na co v Bongu dbáme
- NÍZKOPRAHOVOST
NZDM BONGO realizuje služby tak, aby byla pro cílovou skupinu umožněna jejich maximální dostupnost, tedy ve snaze odstranit časové, prostorové, psychologické, kulturní, náboženské, sociální a finanční bariéry, které by bránily cílové skupině ve vstupu do prostoru zařízení či využití poskytovaných služeb. - ANONYMITA
Klient nemusí sdělovat pracovníkům žádné osobní údaje, pokud sám nechce a nevyžaduje to poskytnutí služby. - DOSTUPNOST
Provozní doba NZDM BONGO v Týně nad Vltavou odpovídá potřebám klientů – otevírací doba je v odpoledních hodinách. - BEZPLATNOST
Sociální služba je poskytována bezplatně. - DOBROVOLNOST
Není nutná registrace, členství, ani pravidelná docházka do zařízení, klient se nemusí zapojovat do činnosti v NZDM Bongo, pokud sám nechce. Klient služby může přicházet a odcházet v rámci otevírací doby zařízení podle svého uvážení. Děti a mládež využívají služby NZDM Bongo dobrovolně, na základě svého vlastního rozhodnutí a v souladu se svými zájmy a potřebami. Nikdo nemůže být nucen nedobrovolně využívat služby NZDM Bongo. - RESPEKT
Je respektována jedinečnost každého klienta, pokud dodržuje pravidla zařízení, pracovníci se zaměřují na individuální přístup ke každému klientovi. - BEZPEČNÝ PROSTOR
Zařízení poskytuje prostor chráněný před všemi formami diskriminace, předsudků apod. - NEZÁVISLOST
Nízkoprahové zařízení podporuje u klientů schopnost nacházet a využívat vlastní zdroje a schopnosti ke zvládnutí nepříznivé sociální situace, v níž se nacházejí. Služba je klientovi poskytována takovým způsobem, aby nečinila klienta závislým na zařízení. - ROVNOST
NZDM BONGO v Týně nad Vltavou poskytuje sociální služby dětem a mládeži z Týna nad Vltavou a blízkého okolí bez rozdílu pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického a jiného smýšlení, národního nebo sociálního původu, příslušnosti k národnostní nebo etnické menšině, majetku, rodu nebo jiného postavení. - DŮSTOJNOST
Pracovníci zařízení přistupují ke klientovi individuálně, respektují jeho jedinečnost, respektují jeho rozhodnutí, potřeby a hodnoty. - DODRŽOVÁNÍ PRAVIDEL, PRÁV A POVINNOSTÍ
Všichni se v Bongu řídíme Pravidly a dbáme na dodržování PRÁV A POVINNOSTÍ klientů.
Smlouva pro zájemce o službu (je uzavírána ústně)
Zájemce o službu
Zájemce o službu je ten, kdo přijde do zařízení poprvé a vyjádří zájem o službu. Prvních 5 setkání nazýváme prvokontakt. Během nich tě pracovník Bonga seznámí se službou, s jejími pravidly a celkovým chodem zařízení.
Klient
Pokud budeš chodit do klubu pravidelně a často, stane se s tebe klient služby – to znamená, že jsi pro nás důležitou osobou. Společně budeme pracovat na tom, co tě nejvíce trápí.
Smlouva
Aby ses stal skutečným klientem naší služby, musíme se společně dohodnout na naší další spolupráci – proto uzavíráme ústní smlouvu. Smlouvu můžeš kdykoliv ukončit a to i bez udání důvodů. Ze strany Bonga bude smlouva ukončena v případě, jestliže nevyužíváš sjednanou službu po dobu následujících 3 měsíců.
Klíčový pracovník
Když už víš, proč sem chodíš a co ti můžeme nabídnout, sestavíte společně s tvým klíčovým pracovníkem plán. Znamená to, že víš, co od nás chceš, a my víme, na čem spolu budeme pracovat.
Individuální plán
Jako klient si můžeš vybrat svého pracovníka, který se nazývá klíčový pracovník. S tímto pracovníkem řešíš, vše co tě zajímá nebo tíží a spolupracuješ s ním na individuálním plánu.
Jak podat stížnost, pokud se mi v Bongu něco nelíbí?
Nelíbí se ti něco v BONGU? Jsi nespokojen s programem?
Nelíbí se Ti chování nebo jednání pracovníků?
Chceš si na něco či někoho stěžovat?
Komu můžeš podat stížnost?
- Pracovníkům BONGA
- Ředitelce Charity České Budějovice
Žižkova tř. 309/12, 370 01 České Budějovice, tel.:733 650 112, email: reditel@cbudejovice.charita.cz - Řediteli Diecézní charity České Budějovice
Kanovnická 18, 370 01 České Budějovice, tel.: 386 353 120, email: reditel@dchcb.charita.cz
Jak můžeš podat stížnost?
- Osobně
- Ústně
- Anonymně – vhozením do schránky stížností
- Písemně
- Předat stížnost pracovníkovi
- Vhozením do schránky stížností
- Poštou na adresu: Charita Týn nad Vltavou, Sakařova 755, 375 01 Týn nad Vltavou
-
E-mailem: vedouci.prevence@tyn.charita.cz, reditel@tyn.charita.cz,
Telefonicky:
Mgr. Martina Smolíková (vedoucí NZDM Bongo), tel.: 731 196 120
Ředitel Charity Týn nad Vltavou, tel.: 385 731 543 -
Vyřízení stížnosti
- Tvá stížnost bude vyřízena do 28 pracovních dnů.
- Pokud vhodíš stížnost do schránky anonymně, najdeš odpověď na nástěnce stížností.
- Stížnost bude vyřízena tak, aby odpověděla na všechny její části, včetně informací o přijatých opatřeních k odstranění zjištěných závad.
- Také máš právo zvolit si svého zástupce, který tě bude při vyřizování stížností zastupovat.
Nesouhlasíš s tím, jak byla tvá stížnost vyřízena?
Máš možnost se odvolat u:
- Ředitele Charity Týn nad Vltavou
Sakařova 755, 375 01 Týn nad Vltavou, tel.: 385 731 543, email: reditel@tyn.charita.cz - Ředitele Diecézní charity České Budějovice
Kanovnická 18, 370 01 České Budějovice, tel.: 386 353 120, email: reditel@dchcb.charita.cz - Biskupství českobudějovické
Biskupská 4, 370 21 České Budějovice, tel.: 380 420 31
Máš právo obrátit se na nezávislé orgány, které dohlížejí na dodržování lidských práv:
- Veřejný ochránce práv (ombudsman)
Údolní 39, 602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz, Info linka: 542 542 888 - Český helsinský výbor
Štefánkova 21, 150 00 Praha 5, e-mail: sekr@helcom.cz, tel.: 257 221 141, 220 515 223 - Občanské poradny:
Občanská poradna při Jihočeské rozvojové o.p.s.,Riegrova 1756/51 (4. patro), 370 01 České Budějovice, mob.: 606 720 095, e-mail: poradna@jihoceskarozvojova.cz
Poradna Eva, Kanovnická 18, 370 01 České Budějovice, tel: 387 203 315, e-mail: eva@dchcb.charita.cz - Krizové linky
Linka Důvěry České Budějovice tel: 387 313 030 (nonstop)
Linka bezpečí pro děti a mládež, tel: 116 111 (nonstop, bezplatná)