Poradna Eva – občanská poradna
Poradna Eva - občanská poradna nabízí radu, pomoc a otevřené přijetí osobám starším 18 let, které se ocitly v nepříznivé životní situaci (vztahy v rodině, finanční situace, komunikace s úřady, bytová situace, apod.), nebo jim taková situace hrozí.
- Provozní doba - Pracoviště Charita České Budějovice
Adresa: Žižkova tř. 309/12, Č. Budějovice, 2. patro -
Úterý 7:30 – 12:00
pouze pro objednané12:30 – 17:00
pouze pro objednanéStředa 7:30 – 12:00 12:30 – 15:30 Čtvrtek 7:30 – 12:00 12:30 – 15:00 Pátek 7:30 – 12:00
pouze pro objednané12:30 – 13:30
Adresa: A. Barcala 1791/40, 370 05 České Budějovice (kancelář č. 1)Pondělí 8:00 – 12:00 12:30 – 17:00 Kontaktujte nás:
adresa: Žižkova tř. 309/12, 370 01 České Budějovice, 2. patro
telefon: +420 731 402 833
e-mail: poradna@cbudejovice.charita.cz
kontaktní formulář
Poslání a cíle služby
Posláním služby odborné sociální poradenství v Poradně Eva - občanské poradně je pomáhat všem, jejichž sociální a zdravotní stav je pro ně momentálně omezující, a kteří svou nepříznivou životní situaci vnímají jako neodkladnou a nemohou ji zvládnout vlastními silami. Služba klientům pomáhá lépe se orientovat v jejich právech i povinnostech při řešení různých životních situací, s cílem získat větší kontrolu nad vlastním životem.
Cílem služby je, aby uživatel:
- porozuměl svým právům a povinnostem
- lépe se orientoval ve své situaci, včetně jejích důsledků
- získal přiměřenou podporu, srozumitelné informace a více dovedností pro aktivní řešení své situace
- uměl lépe jednat se zaměstnavatelem, se zástupci úřadů a institucí
- získal podporu při předškolní a školní přípravě svých dětí a pro jejich volnočasové aktivity
Cílová skupina
Poradna Eva - občanská poradna nabízí radu, pomoc a otevřené přijetí osobám starším 18 let, které se ocitly v nepříznivé životní situaci (vztahy v rodině, finanční situace, komunikace s úřady, bytová situace, apod.), nebo jim taková situace hrozí.
Zejména jde o:
Zejména jde o:
- osoby zadlužené
- osoby dlouhodobě nezaměstnané
- osoby ve složité rodinné situaci
- osoby v krizi
- osoby bez domova
- rodiče samoživitele nebo rodiny s dětmi, které žijí v sociálně vyloučených komunitách
Zásady poskytování sociální služby
Principy služby:
- s uživatelem rozvíjíme spolupracující vztah založený na vzájemné důvěře a emoční podpoře
- uplatňujeme individuální přístup
- podporujeme soběstačnost a aktivní přístup uživatele při zvládání jeho nepříznivé životní situace
- zachováváme důstojnost uživatele
- zaručujeme nestrannost a bezplatnost
- respektujeme právo uživatele na soukromí, anonymitu a diskrétnost
- pomáháme bez jakékoliv formy diskriminace každému uživateli
Popis služby
Poskytované služby:
- sociálně právní a právní poradenství
- dluhové poradenství
- asistence při vyjednávání s úřady a institucemi, v naléhavých případech doprovod k jednání
- pomoc při hledání bydlení a zaměstnání
- zprostředkování dobrovolníka pro školní přípravu a volnočasové aktivity dětí uživatele služby
- zprostředkování dalších navazujících odborných služeb
- přímá pomoc (potravinová a materiální)
Jednání se zájemcem o službu, vstup uživatele do služby, uzavření smlouvy
Způsob poskytování:
- Služba je poskytována ambulantně v kancelářích Poradny Eva. Služby poskytujeme bezplatně.
- Pokud si uživatel přeje, může zůstat v anonymitě.
- Je možné kontaktovat nás osobně, telefonicky nebo e-mailem.
- Smlouva je uzavírána ústně, se zájemcem o službu ji uzavírá sociální pracovník služby. Obsahuje označení smluvních stran, druh, rozsah, místo a čas poskytování sociální služby, informace o bezplatnosti sociální služby, výpovědní důvody a dobu platnosti smlouvy.
- Za smlouvu je považováno seznámení uživatele s nabídkou služby a podmínkami jejího poskytování (informace poskytnuté sociálním pracovníkem) a rozhodnutí uživatele službu využít. Dále konkrétní dojednání o tom, jak bude spolupráce vypadat.
- Pracovník poskytuje prostor uživateli, aby mohl sám definovat předmět smlouvy.
- V rámci smlouvy je uživatel informován o způsobu poskytování služby, o tom, kdo bude jeho klíčový pracovník, o podmínkách pro poskytování služby a o způsobu zpracovávání osobních údajů.
- Důkazem o uzavření ústní smlouvy a projednání všech jejích náležitostí je záznam v dokumentaci.
Finanční spoluúčast uživatele na službě
Služba je poskytovaná bezplatně
Ukončení poskytování služby
- Uživatel může smlouvu vypovědět kdykoliv, poradna jen za podmínek předem stanovených. Už při uzavírání smlouvy je uživatel o tomto informován. Poradna může rozvázat smlouvu o spolupráci s uživatelem, pokud uživatel neposkytuje dostatečnou součinnost, pokud se opakovaně dostaví pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek, či se projevuje vůči pracovnicím nebo ostatním uživatelům služeb poradny agresivně.
- K ukončení poskytování služby dále dochází, dojde-li k naplnění předem stanoveného cíle (uživatel si např. za pomoci poradny najde práci, ubytování apod.), uplynula-li sjednaná doba, v případě, že byl s uživatelem domluven časový harmonogram spolupráce, dobrovolným rozhodnutím uživatele službu ukončit bez udání důvodu
Registr poskytovatelů soc. služeb
-
Kde nás najdete: Žižkova tř. 309/12, 370 01 České Budějovice - budova Stavounionu (2. patro)
Poradnu Eva - občanskou poradnu spolufinancují:
Kontakt:
adresa: Žižkova tř. 309/12, 370 01 Č. Budějovice (2. patro)
telefon: +420 731 402 833
e-mail: _hEkU.56LTpl_29b-ovmVW7%WkvDRW7r
Pracovnice:
Bc. Věra Jakimová
Tel.: 731 402 833
vedoucí Poradny Eva, sociální pracovnicesociální pracovnice
Bc. Simona Urbanová
Tel.: 731 402 833
sociální pracovnice
Mgr. Radka Kolářová
Tel.: 731 402 833
sociální pracovnice